Fra elev til butikschef

Jeppe Mathiesen Gindeberg Meny Dronninglund1

Fra elev til butikschef

– Jeg har befundet mig godt i butikken fra den første dag. Jeg trives med både kunder og personale, og jeg er rigtig glad for min arbejdsplads. Sådan lyder det fra Jeppe Mathiesen Gindeberg. Den 4. juli har Jeppe haft sin daglige gang i Meny i Dronninglund i 10 år. Han begyndte i sin tid som butikselev, og i dag kan han skrive butikschef på sit cv. – Det er gået hurtigt, resonerer Jeppe. – Men det skyldes i høj grad nogle gode kolleger. De har bidraget til en spændende og udfordrende hverdag. Og jeg er selvfølgelig også taknemmelig for, at købmand Anders Dige haFr kunnet se mit potentiale og ment, at jeg har fortjent at avancere, tilføjer jubilaren. Han har i det daglige ansvar for såvel butikkens dagligvarer som for personalepleje, lagerføring, indkøb og meget andet. – Det eneste jeg ikke er involveret i, er vores slagter- og delikatesseafdeling. Ellers kommer jeg vidt omkring, fortæller Jeppe Mathiesen Gindeberg, der oprindeligt stammer fra Øster Hornum i Himmerland. – I den første tid som elev lå jeg og pendlede herop hver dag. Det havde jeg det egentlig fint med, for jeg var jo havnet det rigtige sted, siger butikschefen, der siden flyttede til Præstbro og som netop har købt hus i Hjallerup sammen med sin udkårne, Celina. – Hvis ellers det er muligt for coronaen, så planlægger vi at gifte os næste år. Så jo, jeg regner med at blive her mange år endnu.
Jeppe Mathiesen Gindeberg Meny Dronninglund2

En god udvikling

Er der sket meget på det personlige plan for Jeppe Mathiesen Gindeberg de seneste år, så lægger han heller ikke skjul på, at det samme har været tilfældet med forretningen i Dronninglund. – I min tid er vi gået fra at være en Superbest over Eurospar og til nu at være en del af Meny-kæden. Det sidste er nok det bedste, der kunne være ske for os. Der skete virkelig noget med forretningen, der vi blev indlemmet i Meny. Medarbejderne fik en helt andet gejst, og vi er blomstret utrolig meget under kæden. Det ses ikke mindst på omsætningen, der er vokset gevaldigt, konstaterer Jeppe, som stadig har mange drømme for både karrieren og butikken. – Det vigtigste for mig er selvfølgelig, at kunderne er tilfredse. Når det er sagt så vil jeg da arbejde for, at vi bliver en endnu stærkere butik. Vi skal hver dag gøre vores ypperste for at sikre vores kunder en god oplevelse, når de handler hos os. Hvis vi kan gøre det, så kommer den positive udvikling helt af sig selv. Og så elsker jeg bare smil fra kunderne. Det virker rigtig motiverende og hjælper én igennem selv de største udfordringer, siger Jeppe Mathiesen Gindeberg.